Data: A escollir per la cooperativa / empresa
Lloc: A escollir per la cooperativa / empresa
Preu: Subvencionat pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya
Durada: 75 hores
Àrea formativa: Idiomes
Inscriu-te
Objectius
- Capacitar l'alumnat per utilitzar l'idioma de manera senzilla però adequada i eficaç, sent capaç de comprendre, expressar-se i interactuar, tant en forma parlada com escrita, en situacions quotidianes, que requereixin comprendre i produir textos breus, en diversos registres i en llengua estàndard, que versin sobre aspectes bàsics concrets de temes generals i que continguin expressions, estructures i lèxic d'ús freqüent.
- Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l'aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d'acreditació oficial del nivell A2 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL).
Programa
Els continguts han estat adaptats a la durada de l’acció formativa que es sol·licita i estan regulats pel Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües (MCERL) amb les següents característiques:
- Família Professional: Serveis Socioculturals i a la Comunitat
- Àrea professional: Formació y Educació
- Denominació: Anglès A2
- Codi: SSCE02
- Nivell de qualificació: Nivell A1 del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües (MCERL).
COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES
A.1 Continguts lèxic-semàntics
Ampliació del vocabulari relacionat amb:
- Identificació personal: dades personals necessàries per identificar-se i desembolicar-se en els àmbits personal i públic en situacions quotidianes i en visites turístiques a països estrangers.
- Habitatge, llar i entorn: l'habitatge (tipus, serveis, habitacions, mobles, roba de casa, instal·lacions i útils de la llar, reparacions), ciutat / camp, el barri i la ciutat, regió, país.
- Activitats de la vida diària: a casa i en el treball, la rutina diària, professions, treball: característiques, horari i activitat diària, qualificació professional, salari.
- Temps lliure i oci: aficions, interessos personals, activitats de temps lliure: activitats intel·lectuals i artístiques, esports, festes, la música, instruments musicals.
- Viatges: transport públic: aeroport, estacions de tren, autobús, metre, taxi. Bitllets, preus i horaris. Turisme: camp, platja, muntanya. Vacances, tipus d'allotjament (lloguer, hotel, acampada), documents, equipatge.
- Relacions humanes i socials: família, amistats, vida social: cites, reunions, invitacions, contactes per correu.
- Educació i formació: estudis, assignatures, tipus de centres (col·legi, institut, universitat).
Verbs amb partícula d'ús freqüent (turn on/off).
A.2 Continguts gramaticals
Oració
- Ordre dels elements: posició final dels complements circumstancials.
- Oracions exclamatives. Interjeccions més usuals.
- Oracions de relatiu especificatives (I know a lot of people that / who speak English).
Noms i adjectius
- El nombre del nom i la seva formació. Plurals irregulars (feet, shelves). Noms que s'usen només en plural (jeans, police). Noms només incomptables (information).
- Repàs i ampliació del genitiu ‘s/s’ (my brother’s friends). Una altra forma d'expressar la possessió (a friend of mini).
- Contrast entre els adjectius –ing / -ed (interesting/interested).
Determinants
- Interrogatius: what, which, whose (whose book is that?)
- Indefinits més freqüents: some, any
Pronoms
- Pronoms personals de complement: amb preposició i posició en l'oració.
- Pronom possessius: mini, yours, his hers, its, ours, theirs
- Pronoms interrogatius: what, who, which.
Verbs
- Verbs auxiliars: do, be, i have. Característiques i usos.
- Formes impersonals del verb be en passat i perfecte.
- Present continu per expressar el futur. Una altra forma de referir-se al futur: present simple.
- Passat continu. Contrast entre el passat simple i el passat continu.
Adverbis
- Expressió de la comparació de superioritat amb els adverbis habiti + adv than.
- Formes sintètiques: faster, harder, i irregulars better, worse.
Enllaços
- Preposicions de lloc, adreça i temps freqüents i el seu ús.
- Altres preposicions: with, without, about, by.
A.3 Continguts ortogràfics
Ampliació dels continguts ortogràfics del nivell A1:
- L'alfabet/els caràcters
- Representació gràfica de fonemes i sons
- Ús dels caràcters en les seves diverses formes: majúscula, minúscula i cursiva
- Signes ortogràfics: accent, apòstrof, dièresi, guió
Ortografia de paraules estrangeres
A.4 Continguts fònètics i fonològics
Reconeixement i producció dels fonemes vocàlics i consonàntics. Diftongs amb major dificultat.
Fonemes vocàlics de major dificultat: /i:/ cheap, /I/ xip, /æ/ hat, /λ/ cup. El so /?/ about
COMPETÈNCIES SOCIOLINGÜÍSTIQUES I SOCIOCULTURALS
Continguts sociolingüístics i socioculturals
S'inclouen en aquest nivell les àrees següents de la cultura i societat de la llengua objecto d'estudi:
- Vida quotidiana: Horaris i hàbits de menjars, gastronomia (plats típics), horaris i costums relacionats amb el treball, celebracions, cerimònies i festivitats més significatives.
- Activitats d'oci: el món del cinema, esports típics, esdeveniments esportius, mitjans de comunicació..
- Relacions humanes i socials: Usos i costums de la vida familiar, relacions familiars, generacionals i professionals, relacions entre els diferents grups socials. L'Administració i altres institucions.
- Condicions de vida i treball: Introducció al món laboral (cerca d'ocupació, educació), Seguretat social, hàbits de salut i higiene.
COMPETÈNCIES PRAGMÀTIQUES
Continguts funcionals
- Actes assertius: funcions o actes de parla relacionats amb l'expressió del coneixement, l'opinió, la creença i la conjectura: afirmar, negar, anunciar, classificar, descriure, expressar acord i desacord, expressar desconeixement, expressar una opinió, formular hipòtesis , identificar / es, informar, presentar / es, recordar alguna cosa a algú, rectificar, predir i confirmar la veracitat d'un fet.
- Actes compromissoris: Funcions o actes de parla relacionats amb l'expressió d'oferiment, intenció, voluntat i decisió: expressar la intenció o la voluntat de fer alguna cosa, convidar, oferir alguna cosa / ajuda, oferir-se a fer alguna cosa, prometre.
Continguts discursius
COHERÈNCIA TEXTUAL: Adequació del text al context comunicatiu.
- Tipus i format de text.
- Varietat de llengua.
- Registre.
- Tema: enfocament i contingut: Selecció lèxica. Selecció d'estructures sintàctiques. Selecció de contingut rellevant.
- Context espai-temporal.
COHESIÓ TEXTUAL: Organització interna del text. Inici, desenvolupament i conclusió de la unitat textual.
- Inici del discurs.
- Desenvolupament del discurs.
- Conclusió del discurs.
- L'entonació com a recurs de cohesió del text oral. Ús dels patrons d'entonació.
- La puntuació com a recurs de cohesió del text escrit. Ús dels patrons de puntuació.