Activitats formatives

Anglès B.1.B

Data: A escollir per la cooperativa / empresa
Lloc: A escollir per la cooperativa / empresa
Preu: Subvencionat pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya
Durada: 75 hores
Àrea formativa: Idiomes
Inscriu-te

Objectius

  • Utilitzar l'idioma amb certa seguretat i flexibilitat, receptiva i productivament, tant en forma parlada com escrita, així com per a la mediació entre parlants de diferents llengües, en situacions quotidianes i menys corrents que requereixin comprendre i produir textos en una varietat de llengua estàndard, amb estructures habituals i un repertori lèxic comú no gaire idiomàtic, i que versin sobre temes generals, quotidians o d'interès personal.
  • Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l'aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d'acreditació oficial del nivell B1 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL).

Programa

Els continguts han estat adaptats a la durada de l’acció formativa que es sol·licita i estan regulats pel Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües (MCERL) amb les següents característiques:

  • Família Professional: Serveis Socioculturals i a la Comunitat
  • Àrea professional: Formació y Educació
  • Denominació: Anglès B1
  • Codi: SSCE03
  • Nivell de qualificació: Nivell B1 del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües (MCERL)

COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES

A.1 Continguts lèxic-semàntics

  • Vocabulari
  • Comparacions estereotipades molt freqüents (sleep like a log)
  • Sintagmes lexicalizats i seqüències estereotipades (I pixen…; last but not least)

Formació de paraules

  • Adjectius compostos del tipus: adj.- noun+ed (bad-tempered) i del tipus number-noun (a five-star hotel)

Significat

  • Hiperònims de vocabulari freqüent (rose→flower→plant)

A.2 Continguts gramaticals

En aquest nivell es revisen i amplien els continguts gramaticals dels  nivells anteriors. A continuació  es destaquen alguns aspectes nous.

Oració

  • Consolidació de les  oracions exclamatives.
  • Oracions impersonals: you; there + has/have been.
  • Subordinació adverbial: consecutiva sota, sota + adj…that, such + noun… that. Oracions comparatives: the + comparative forms.
  • Oracions desideratives: I’d rather; I wish, If only

Noms i adjectius

  • Nom
    • Noms que es refereixen a   un col·lectiu (crew, party, staff).
    • El gènere en noms de professió: noms composts comuns per a tots dos gèneres (firefighter, chairperson).
  • Adjectius i altres complements del nom
    • Ordre dels  adjectius.
    • Repàs i ampliació dels  graus de l'adjectiu.  Formes irregulars better/the best, worse/the worst, habiti/the most, less/the least, further/the furthest. La comparació  d'inferioritat   less… than.

Determinants

  • Contrast all – every en expressions de temps.
  • Consolidació de l'article  determinat amb: elements únics (The sun); ordinals (Elizabeth II - Elizabeth the Second); per parlar de famílies (The Walters); diaris (The Times) ; institucions (the Police); càrrecs públics (the Prevalgui Minister).

Pronoms

  • Revisió i ampliació dels  usos dels  pronoms relatius: who, whom, which i that. (Veure “Oració”).
  • Consolidació de l'ús especial del relatiu what (I don’t know what to do).
  • Pronoms personals: reforç i ampliació de formes, funcions, posició, combinatòria, uso/omissió i concordança amb  el referent.

Verbs

  • Present  perfecte  continu  i  reconeixement  del  passat  perfecte  continu  en    l'estil indirecte per substituir al present perfecte continu.
  • Consolidació de les  formes per expressar futur: la forma be going to; futur simple (will); present continu i present simple.
  • Iniciació en  el futur continu simple (In  a few minutes we’ll be landing at Madrid Barajas airport). Altres formes d'expressar el futur amb certs verbs: decideix, hope, intend, pla.
  • Revisió del condicional simple amb would, could i should. El condicional compost.
  • Revisió del subjuntiu were en oracions condicionals.

Adverbis: Adverbis i locucions adverbials

  • Revisió de l'expressió de circumstàncies de temps, lloc i manera. Posició
  • Adverbis relatius i interrogatius: where, when, how + adj / adv (how far / much / quickly), why
  • Repàs i consolidació dels  compostos the some, any, no i every amb -where

Enllaços. Conjuncions i Locucions Conjuntives

  • Coordinants: both…and, neither…nor, no(t)…nor, either…or
  • Consecutives: sota + adj + that, such + nom + that

Preposicioons

  • Adjectius més comuns seguits de preposició (afraid of spiders, fond of xocolata, good at Maths). Revisió i ampliació.

A.3 Continguts ortogràfics

Ortografia cuidada del vocabulari d'ús. Reduplicació de consonants finals. Les vocals e, i finals quan les paraules afegeixen sufixos. Consolidació.

A.4 Continguts fònètics i fonològics

Vocals i consonants mudes (dumb, island, castle).

Accent i atonicitat dels  elements de   l'oració per   el seu significat. Accent emfàtic (Who bought this? - I did). Revisió i consolidació.

COMPETÈNCIES SOCIOLINGÜÍSTIQUES I SOCIOCULTURALS

Continguts sociolingüístics i socioculturals

  • Relacions humanes i socials: Usos i costums de la vida familiar, relacions familiars, generacionals i professionals, relacions entre els diferents grups socials. L'Administració i altres institucions.
  • Condicions de vida i treball: Introducció al món laboral (recerca de feina, educació), Seguretat social, hàbits de salut i higiene.

COMPETÈNCIES PRAGMÀTIQUES

Continguts funcionals

  • Funcions o actes de parla directius, que tenen com a finalitat que el destinatari faci o no faci alguna cosa, tant si això és al seu torn un acte verbal com una acció d'una altra índole.
  • Funcions o actes de parla fàctics i solidaris, que es realitzen per establir o mantenir el contacte social i expressar actituds respecte als altres.

Continguts discursius

COHERÈNCIA TEXTUAL: Adequació del text al context comunicatiu.

  • Tipus i format de text.
  • Varietat de llengua.
  • Registre.
  • Tema. Enfocament i contingut: selecció lèxica, d'estructures sintàctiques i de contingut rellevant.
  • Context espai-temporal.
    • Referència espacial: ús d'adverbis i expressions espacials.
    • Referència temporal: ús dels temps verbals, adverbis i expressions temporals.
  • Tipologia textual:
    • Textos receptius orals: Textos parlats, radiofònics, retransmesos per megafonia i gravats (contestadors), debats, notícies, cançons, etc...

COHESIÓ TEXTUAL: Organització interna del text: inici, desenvolupament i conclusió de la unitat textual.

  • Inici del discurs: introducció del tema; tematització.
  • Desenvolupament del discurs.
  • Conclusió del discurs: resum / recapitulació.
  • Manteniment i seguiment del discurs oral.
  • L'entonació com a recurs de cohesió del text oral: ús dels patrons d'entonació.
  • La puntuació com a recurs de cohesió del text escrit: ús dels signes de puntuació.

 

 

Cursos relacionats:

BUREAU VERITAS
Singulars
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi, n'acceptes l'ús Mes info x