Activitats formatives

Jornada Informes, indicadors i alertes per a l'àrea comercial amb taules dinàmiques d’Excel

Data: 09/05/2018
Lloc: Aula Centre de Formació Carrer de Joan Maragall, 6-8. Reus
Preu: 180€ (no bonificable)
Durada: 7 hores
Àrea formativa: Màrqueting i vendes
Termini d'inscripció: 02/05/2018
Inscriu-te

Presentació

Utilitzar una eina de reporting a l'àrea comercial permet a una empresa conèixer millor als clients, obtenir noves oportunitats de negoci, millorar en els processos comercials, avançar-se als canvis en les decisions de compra dels clients i preveure els efectes dels competidors.

Al llarg d’aquesta jornada aprendrem a optimitzar la informació comercial amb casos pràctics,  utilitzant el potencial de les taules dinàmiques aplicades a l'àrea comercial.

Objectius

  • Conèixer els principals avantatges de les taules dinàmiques.
  • Aprendre a dissenyar diferents tipus d'informes i indicadors.
  • Crear alertes de diferent tipus que permetin avançar-nos als possibles problemes.
  • Dissenya objectius de venda per a les diferents variables comercials.
  • Conèixer tècniques d'anàlisi i característiques de les taules dinàmiques que ajudin a millorar la gestió comercial.
  • Aprendre a optimitzar la informació comercial de manera innovadora i pràctica.

Programa

Introducció: característiques bàsiques de les taules dinàmiques aplicades a l'àrea comercial a través d'un cas pràctic

  • Tipus d'informes rànquing / ABC.
  • Informes amb dades comparatives.
  • Crear diferents tipus de gràfics.
  • Com aplicar les diferents formes de segmentació de dades.
  • Crear fórmules en les taules dinàmiques.

Informes i indicadors per a la gestió comercial

  • El control d'ofertes, nombre de visites, i oportunitats de venda.
  • Anàlisi de comandes mitjançant el control de lliuraments: endarreriments i comandes pendents.
  • Anàlisi de l'eficàcia de la concentració de lliuraments / comandes per client.
  • Anàlisi de vendes per client, família, articles, segons el període.
  • Anàlisi de la rendibilitat en relació amb les vendes.
  • Anàlisi de vendes creuades per millorar l'eficàcia comercial.
  • Diferents tipus d'objectius: numero de visites i diferents tipus de vendes
  • Com analitzar objectius de vendes simples o compostos.
  • Control de l'impacte dels nous productes.
  • Auditoria de dades comercials.
  • Gestió de previsions de vendes.

Confecció d'alertes per a l'àrea comercial

  • Anàlisi i control d'abonaments.
  • Indicadors d'avís de l'última compra per client.
  • Control d'articles amb vendes inferiors a un any, comparant l'estoc actual i rotació.
  • Control dels diferents objectius de vendes.
  • Control de ràtios de cobrament.
  • Anàlisi de risc per client.
  • Gestió de cobraments endarrerits.
  • Control de marges per a les diferents variables comercials.

Exemples d’indicadors per a:

  • La força de vendes: comercials.
  • Les unitats de negoci o botigues.

Cursos relacionats:

BUREAU VERITAS
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi, n'acceptes l'ús Mes info x