10h
Lleida
Reunió per a les cooperatives federades a la Branca de Conreus Herbacis i Farratges que té per objectiu informar de dos projectes d’RDI que poden ser de gran interès per a les cooperatives d’aquest sector. També s’exposaran i s’intentaran resoldre dubtes en relació amb el compliment del greening i els requisits per a les zones ZEPA.
Si desitgeu ampliar la informació, no dubteu a trucar a l’Àrea d’Assessorament Agroalimentari: 932 292 017.
11h
Cooperativa Fruits Secs de les Garrigues (C. Sindicat, 3 - Maials)
La cooperativa Fruits Secs de les Garrigues celebra, dissabte 4 d’octubre, el 25è aniversari de la seva fundació. L’acte, que es farà a Maials, serà presidit pel conseller d’Agricultura, Josep M. Pelegrí.
Trobareu el programa d'actes en aquest enllaç.
14h
Pavelló Poliesportiu de Bellcaire d’Urgell (Afores, s/n)
El pròxim dissabte, 4 d'octubre, la Cooperativa Sant Isidre de Bellcaire d’Urgell celebra el Centenari de la seva fundació en un acte que presidirà el conseller d’Agricultura, Josep M. Pelegrí. També està prevista l’assistència de representants de l’Administració i el sector, a més d’un miler de socis de la cooperativa.
Trobareu el programa d'actes en aquest enllaç.
11.30h
Teatre Bartrina de Reus - Pl. del Teatre, 1
Les cinc denominacions d’origen protegides d’oli d’oliva de Catalunya –Siurana, Les Garrigues, Oli de Terra Alta, Oli del Baix Ebre-Montsià i Oli de l’Empordà– lliuraran per tercera vegada els Premis Denominacions d’Origen Catalanes d’Oli.
Els premis volen reconèixer els professionals, investigadors, cuiners i institucions que han destacat en la seva tasca de difusió de l’oli d’oliva verge extra. Els premis van néixer l'any 2011 amb l'objectiu de promocionar l'oli verge extra amb aquest distintiu de qualitat i donar-los a conèixer en les grans àrees de consum.
Un fet remarcable d’aquests premis és que estan impulsats per les cinc DOP del país, que representen l’esforç dels milers d'agricultors i de les cooperatives i molins elaboradors inscrits als registres d’aquestes Denominacions d’Origen. En aquest sentit l'acte és un reconeixement a tot el sector i també és una trobada del sector agroalimentari català. L'acte comptarà amb la presència dels productors d’oli agrupats a les DOP, gastrònoms, cuiners i personalitats del món gastronòmic.
Per a més informació
Iglésies Associats
Gabinet de premsa de les DOP catalanes d'Oli
Martí Terés
Tel. 972410462
info@olisdopcatalans.cat
10.30h
Lleida
Reunió per a les cooperatives federades a la Branca de Fruita i Horta que té per objectiu informar de les principals novetats que les afecten i debatre sobre la situació actual del sector.
En concret es tractarà sobre les retirades en el marc del Reglament 1031/2014, les actuacions portades a terme per la FCAC en la campanya d'estiu, la valoració de la campanya i les propostes de millora en els programes operatius.
Si desitgeu ampliar la informació, no dubteu a trucar a l’Àrea d’Assessorament Agroalimentari: 932 292 017.
La cooperativa Sant Josep Vins participa amb els vins Llàgrimes de Tardor blanc 2010 DO Terra Alta, de llarga criança i 100% Garnatxa Blanca, i el modern Plana d’en Fonoll negre 2013 DO Catalunya, fet majoritàriament amb Cabernet Sauvignon.
Més informació
9.45h
Lleida
La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya porta temps treballant en el projecte del Pla Marc del Cooperativisme Agrari Català. La Resolució 671/VIII del Parlament de Catalunya, fruit del Ple monogràfic sobre el sector de l’any 2010, estableix el mandat d’elaborar aquest Pla Marc. La voluntat del projecte és la de definir línies d’actuació per assegurar la viabilitat, el foment, la potenciació del model i de la competitivitat del cooperativisme agrari, tenint com a base l’anàlisi de la situació actual.
En aquesta jornada presentarem el document de diagnosi, que forma part de la primera fase del projecte. Es tracta d’un text que analitza multitud de variables, majoritàriament durant el període 2008 a 2012, des d’un punt de vista productiu, d’organització, de participació en la cadena de valor i des del vessant economicofinancer, amb resultats tant de caràcter general, com dels diferents sectors i territoris i en funció de la tipologia de cooperativa.
És prevista l'assistència de l'Hble. Sr. Josep Maria Pelegrí, conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, i altres autoritats.
Si desitgeu ampliar la informació, no dubteu a trucar a l’Àrea d’Assessorament Agroalimentari: 932 292 017.
19.30h
Vinícola de Nulles - Raval Sant Joan, 7 (NULLES)
El proper divendres 24 d’octubre, la pianista Maria Parra actuarà al celler modernista de Nulles protagonitzant l’últim concert del Bouquet Festival.
Gandesa
Trobareu tota la informació a la pàgina web de la Festa del Vi de Gandesa.
Les cooperatives agràries participants són: