Reflexió estratègica

A partir de la presentació del document de diagnosi del Pla Marc del Cooperativisme agrari català a totes les cooperatives, el 24 d’octubre de 2014, a Lleida, es va iniciar la segona fase del projecte: un procés de reflexió estratègica per definir uns objectius claus i construir els plans de treball per assolir-los.

Es van celebrar cinc reunions al territori amb les cooperatives, entre els mesos de novembre de 2014 a gener de 2015, agrupant cooperatives pròximes des d’un punt de vista territorial però sobretot social i empresarial (convocades tenint en compte el volum de facturació).

A partir d’aquesta discussió, rica i plural, i en la qual han participat més de 150 cooperativistes d’arreu del territori, s’ha elaborat el document de reflexió estratègica “Visió 2020” que esdevé un full de ruta que estableix les prioritats de les cooperatives agràries dels pròxims anys, amb la finalitat de reforçar les nostres organitzacions i els seus socis.

El document proposa 91 actuacions estructurades en 13 grans objectius i 4 eixos estratègics:

  • Enfortir l’estructura social de les cooperatives.
  • Incentivar la col·laboració i la vertebració empresarial.
  • Potenciar la comercialització en les cooperatives agràries.
  • Promocionar el producte cooperatiu agrari.

Una de les principals conclusions és la necessitat d’articular un nou Pla per al foment de la competitivitat, que reforci el lideratge de les cooperatives i propiciï un salt significatiu en la dimensió mitjana d’aquestes empreses, donant suport a noves formes de col·laboració i potenciant la intercooperació i la integració comercial a través de convenis, a més de fomentar les fusions empresarials.

Altres objectius serien promoure la incorporació de joves i la implicació del soci a la cooperativa, millorar la professionalització d’aquestes empreses, promoure la innovació, crear bancs de terres i fomentar el model de cooperativa agrària amb secció de crèdit.

En l’àmbit de comercialització, es proposa el repte de fomentar la creació d’una xarxa d’agrobotigues i la internacionalització, a partir d’estratègies de promoció conjunta i la possible creació d’una marca cooperativa.

Podeu consultar el document a l’apartat de Descàrrega de documents.

BUREAU VERITAS
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi, n'acceptes l'ús Mes info x