Nacho Arregui va donar els primers passos al restaurant familiar, al costat del seu pare, i després va formar-se a restaurants amb estrelles Michelin d’Espanya, Itàlia i França. Amb 30 anys era xef a un hotel 5 estrelles i ja ha desenvolupat més de 50 projectes amb la seva empresa de consultoria.
Recentment, ha dirigit una acció gastronòmica amb productes cooperatius adreçada a bloguers i amb la col·laboració de Caprabo.
Quina valoració fa d’aquesta experiència?
Molt positiva. M'agrada molt treballar amb productes de cooperatives per la seva qualitat i perquè puc donar a conèixer les bonances de la nostra terra. En aquest cas cuinàvem per a bloguers, i això ens va permetre fer més difusió a les xarxes, i a més ho fèiem de la mà d'una casa com Caprabo, que sempre aposta per aquest tipus de productes.
Què és el que més el va sorprendre?
La passió amb què els productors explicaven el seu treball diari. Això, per desgràcia, no ho transmet un producte exposat en un lineal de supermercat, i m’alegra que aquesta gent senti orgull cap als seus productes ja que ells són part essencial perquè no es perdin i tots puguem seguir gaudint d'uns productes locals de qualitat. Els productes cooperatius aporten cultura gastronòmica, sabors de sempre, entitat pròpia i territori a la nostra cuina.
Aquests productes es podrien incorporar a la restauració de forma habitual?
La confiança dels xefs en els productes de proximitat és una de les bases per a una restauració local sana i per fer créixer les arrels gastronòmiques de cada lloc.
Quan assessora per a la confecció d'una carta, què té en compte?
Depèn del lloc, el tipus de negoci i els moments de consum. Busco una carta equilibrada, que arribi a un nombre divers de comensals i faci èmfasi en les tendències de moment. També tinc en compte la rendibilitat del negoci i l’optimització dels recursos del local.
Cada restaurant és un món, però hi ha alguns criteris bàsics perquè un restaurant esdevingui sa i longeu. Potser el més important seria una relació qualitat preu ajustada i tenir en compte que som una societat cada vegada més pràctica i, alhora, més preocupada pel que menja.
És rellevant donar a conèixer el valor de la proximitat als futurs xefs?
Malauradament cada dia hi ha menys cultura gastronòmica i una tendència creixent de la restauració ràpida, que en alguns casos pot tenir una qualitat notable, com les noves hamburgueseries “gourmet”. No obstant això, crec que les noves generacions de cuiners han de conèixer els productes que el seu lloc de origen els ofereix i han de poder desenvolupar la seva cuina en base a això i sense caure en un excés de productes forans.
El celler Empordàlia celebra un Nadal solidari. No és la primera vegada que el celler empordanès col·labora amb entitats sense ànim de lucre i...
Viniscoop és el primer e-commerce especialitzat en vi social. És a dir, vi elaborat per cooperatives catalanes, sota un model d’economia social i...
L’estudi sobre l’impacte de la crisi energètica dut a terme per la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) alerta que el sector...
Coincidint amb l’encariment de la despesa energètica i per contribuir a un món més net i sostenible, la Federació de Cooperatives Agràries de...
L’abril d’aquest any 2022 es recordarà al camp català per una gelada històrica a les comarques de Lleida i Terres de l’Ebre, amb...
Espanya ha estat dels primers estats membres a disposar del Pla Estratègic de la PAC (PEPAC) per al període 2023-2027, que Brussel·les va aprovar...
Des de principi d’any, les problemàtiques i inquietuds de la ramaderia es debaten en el marc del grup de treball específic del sector integrat...
La Cooperativa Agrícola del Prat fa temps que elabora productes a partir del seu producte estrella: la Carxofa Prat, una carxofa de la varietat...
Comprant producte de cooperativa, fem país
OFICINA BARCELONA
Casa de l'Agricultura
C. Ulldecona, 21-33, 3a pl.
08038 Barcelona
Tel: 932 260 369 | fcac@fcac.coop
Hivern: dilluns a dijous de 8.30 a 17.30 h | divendres de 8.30 a 14 h
Estiu: dilluns a divendres de 8 a 15 h