Carregant web FCAC

GO Decision Making

Metodologia integral i circular per a la presa de decisions comercials

Projecte amb l’objectiu de crear una metodologia que permeti implementar i utilitzar eines i coneixements de Business Intelligence i Intel·ligència Artificial en l’àmbit comercial de les petites empreses.

La durada del projecte és des de juliol de 2020 fins setembre de 2022.

Objectius

  • Incrementar les vendes mitjançant la digitalització i la millora en la presa de decisions. Proporcionar eines i informació que, mitjançant tècniques de Business Intelligence, generin coneixements per a la presa de decisions comercials.
  • Facilitar la presa de decisions mitjançant l’automatització de sistemes de coneixements extrets de l’anàlisi de les dades que permetin crear patrons de decisió que davant de futures situacions similars facilitin respostes àgils i efectives.
  • Tenir avantatge competitiu respecte a la competència disposant d’una eina de decisió (Decision Making) que agilitzi el procés de “saber què fer” i “com implementar-ho” per tal de guanyar temps i avantatge competitiva.
  • Identificar els punts clau en el moment de prendre decisions.
  • Focalitzar l’esforç empresarial en els punts importants per l’empresa. Millorar les quotes de productivitat i reduir les decisions errònies realment és un dels factors clau de l’èxit empresarial.
  • Millorar l’estratègia capacitant a les persones per tal de poder interactuar amb les dades.
  • Implantar un projecte disruptiu al mercat. Passar del tradicional anàlisis de dades a un innovador sistema de suggeriments d’oportunitats comercials.

Cooperatives participants

Cooperativa Falset Marçà com a líders del Grup Operatiu. CEVIPE Grup Cooperatiu és participant i membre del Grup Operatiu.

Socis del projecte

La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) coordina el projecte conjuntament amb CEVIPE Grup Cooperatiu i la Cooperativa Falset Marçà.

Resultats esperats

  • Desenvolupar una metodologia que permeti implementar i utilitzar eines i coneixements de Business Intelligence i Intel·ligència Artificial en l’àmbit comercial de les petites empreses.
  • Professionalitzar i digitalitzar el departament comercial, donant eines, mètode i rigor per tal de minimitzar la presa de decisions per mitjà de la subjectivitat i aportar el coneixement necessari per tal de poder objectivar.
  • Personalitzar i dotar de rigor, mètode i processos a l’estructura comercial per garantir la supervivència.
  • Poder guiar a les empreses en la formulació de les preguntes correctes per obtenir el resultat desitjat.
  • Acompanyar en aquest procés introduint la intel·ligència artificial i l’analítica de dades per tal de diferenciar l’equip comercial.
  • Ajudar a les empreses a “passar a l’acció” donant eines que generin coneixements per tal de poder executar accions tàctiques que acabaran influint en els resultats comercials i, alhora, en els resultat empresarials globals.

Més informació

Webinar (6 de juliol de 2021)

Resultats assolits i els avantatges què comporta la seva implantació en la petita empresa agroalimentària (27 de setembre de 2022)

Document de presentació
DECISION MAKING: Metodologia integral i circular per la presa de decisions comercials -  Sr. Xavier Domènech

VÍDEO
El projecte Decision Making a TV3

Entitats finançadores

Projecte finançat a través de l'Operació 16.01.01 (Cooperació per a la innovació) a través del Programa de desenvolupament rural de Catalunya 2014-2020.

 

Som socis de
Amb el suport de